Vakantie dromen

Dromen, wie doet dat nou niet. Denk dat iedereen wel beetje in zijn/haar hoofd heeft wat je nog wilt doen, waar je nog heen wilt gaan op vakantie en dat soort dingen.

De Mont Ventoux 2 weken terug deed me beseffen dat ik, in ieder geval nu nog, mijn conditie kan trainen en fysiek dus echt nog wel winst kan halen. Dus als ik een actieve vakantie wil, kan ik daar beter niet te lang mee wachten. 
Want ja, de MS kan zich nog 40 jaar rustig houden. Maar er is niemand die me die garantie geeft, het kan net zo goed dat die zich volgend jaar bedenkt om even feest te gaan vieren in Huize Elena en ik daarna ineens heel veel minder kan. 

Nou ga ik er vanuit dat het de komende jaren goed zal blijven gaan. Echter realiseer ik me ook dat er genoeg mensen zijn bij wie de aanvalsgewijze variant, die ik ook heb, na verloop van tijd overgaat in de vorm waarbij het langzaam achteruit gaat. Ik hoop natuurlijk dat dat bij mij niet gaat gebeuren. 

Wat ik namelijk nog zou willen doen. Naar IJsland, maar dat zou evt ook met campertje / hotels kunnen. Dan ben ik minder afhankelijk van mijn fysieke gesteldheid. Natuurlijk is dat iets wat ik het liefste zou doen als ik fysiek fit ben en daar ook lekker kan wandelen en dergelijke. Maar dat is geen noodzaak.

Waarbij ik wel een goede conditie nodig heb, een lange afstand wandelvakantie. Heb vorig jaar al eens naar het Pieterpad gekeken. Die lijkt me leuk om te lopen, maar er zijn zoveel lange afstand wandelingen die mooi zijn denk ik. Zoals bv de mullerthal trail, of.. noem het maar. De kanttekening bij zo’n vakantie is overigens wel dat ik dan een wandelmaatje moet vinden. Want ja, weet niet of ik dat alleen zie zitten. Zou overigens ook afhangen van welke wandeling het zou worden, waar dat is, hoe het bereik in die regio is en hoe zwaar het traject is. 
Met mijn plan om volgend jaar de Mont Ventoux helemaal op te wandelen 1 juni, is zo’n vakantie in september misschien niet eens een heel gek plan. Trainen voor het wandelen moet ik toch. 

Wie gaat er mee?


Reacties

Populaire posts van deze blog

Moestuin - Oogst en rare kruiden

Handen op je buik

Huddle buddy