Moestuin - deel 8,5

Waarom deel 8,5 zul je wel denken.
Nou omdat dit even een korte update zonder foto's is.

De peterselie is afgelopen nacht/avond waarschijnlijk bij het dichtdoen van de gordijnen van het bord gevallen. Ik had ze in de vensterbank gezet zodat ze wat meer licht zouden krijgen dan op de salontafel. Dus de peterselie maar opgeruimd (lag echt overal grond, heel fijn als hij precies in een tas met oude studieboeken valt).
De zaadjes die niet ontkiemd waren in een nieuw potje met grond gezet, ik verwacht er niet veel van. Het heeft een reden dat ze bij poging 1 niet onkiemt zijn ga ik vanuit. Maar wie weet.


Gisteren de kropsla die begon met doorschieten geoogst, met de veldsla en een paar blaadjes rucola. Smaakte prima. Daarmee had ik dus ook weer wat ruimte in de potten vrij, dus daar heb ik radijsjes gezaaid (daarmee kwam ik dus aan het lege potje voor de peterselie).
En in die bakjes waar de viooltjes in gezeten hebben, alweer wat kropsla en rucola gezaaid.

Vanmiddag nog even toen ik de bakken water ging geven en ze wat meer tegen de flat aan ging zetten tegen de wind (geen idee of het gaat spoken vanavond) gezien dat de andere kropsla ook op punt van doorschieten staat. Die binnenkort dus ook maar oogsten.

De viooltjes had ik toen ik ze plantte iets te weinig aarde meegegeven, dus nu maar een beetje aangevuld. Terwijl ik daarmee bezig was, de kruiden even op de tafel buiten gezet zodat ze wat zonlicht mee zouden pikken. Dat lukte een minuut of 5-10. Daarna kwamen er wolken voor. En ondertussen is het zelfs een soort van schemerig (rond half 5 's middags).
Dus dat maar weer naar binnen gehaald, het is nog zo licht in die AH bakjes, dat het risico op omwaaien me iets te groot is om ze buiten te laten staan.

Dat was het voor nu.
Hopelijk volgende week foto's van al wat ontkiemend spul.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moestuin - Oogst en rare kruiden

Handen op je buik

Huddle buddy