Moestuin - deel 5

Langzaam begin ik bij te raken met de moestuin. Daarna de rest nog.
Komende foto's zijn van begin laatste week mei.

De kropsla is flink gegroeid in de laatste dagen. En ik begin me langzaam zorgen te maken over of dit wel gaat passen. Ondertussen heb ik opgezocht dat de kropsla eigenlijk in zijn eentje in zo'n bak had gemoeten. Hm. Voorlopig nog maar even zo laten en in de gaten houden hoe het gaat als ze zo blijven groeien.

Onder de kropsla zit ook nog een aubergine plantje. Maar die valt door die grote bladeren van de sla wel erg weg. En ook hier dat probleem van het afharden. De blaadjes zijn erg wit geworden. Ik heb m nog wel laten staan, maar ik hou er rekening mee dat ik die een keer eruit ga trekken. Heb ook ergens gelezen dat aubergine eigenlijk niet in Nederland kan, het is te koud hier. En dat ze een pot moeten in hun eentje die nog groter is dan deze.

De rucola en de veldsla gaan ook lekker. De rucola groeit goed door, de veldsla blijft wat kleiner. En dan moet je ook gaan nadenken wanneer ze groot genoeg zijn om te oogsten. Hoe groot horen ze eigenlijk te worden. Daar komt gelijk mijn onervarenheid om te hoek kijken, ik voel nog niet aan wanneer ze eetklaar zijn.
Ik vond ze nu in ieder geval nog te klein om hier heel serieus verder over na te gaan denken.

Bij de wortels zie ik wel wat meer bladgroen verschijnen, maarja, verder zie ik er weinig van.
En de broccoli lijkt niet zo heel veel te doen. Hij staat niet in de weg, dus we laten hem maar lekker staan nog.

De dille is voorzichtig begonnen met ontkiemen, ik ben benieuwd hoeveel ik er uiteindelijk ga krijgen.

En ook bij de tijm zie je heel voorzichtig in de 2 rechterbakjes (die ene helemaal tegen de rand) een groen puntje komen.

Over een paar dagen de volgende update. Die wordt dan van eind mei. En dan eind van de week een 'live' update. In ieder geval. Dat wordt het streven. Het zouden dus wel eens dagelijkse updates kunnen worden deze week om weer bij te raken.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Moestuin - Oogst en rare kruiden

Handen op je buik

Huddle buddy