Moestuin - deel 7

Zo, hehe. De eerste blog met foto's van hoe het er NU bij staat.
 
De kropsla groeit echt als kool. De kleine rechtsachter heb ik er gisteren uitgehaald zodat de andere 2 wat meer ruimte hebben.
Die kleine is door de sla gegaan samen met wat rucola.

De aubergine lijkt toch iets te groeien, maar niet echt overtuigend nu. Ik heb de bak wel iets gedraaid zodat ook de aubergine nu in de zon staat zo af en toe.

De rucola is echt omhoog geschoten deze week. Ook daar is dus wat vanaf geknipt voor in de sla.

Hij is wel doorgeschoten, of te laat geoogst. Hij geeft in ieder geval een bloemetje nu. De linker van de twee, de rechter is ook een stuk minder hoog.

De veldsla. Wordt wel groter, maar krijgt wat gekrulde blaadjes lijkt het. Dus ik weet nog niet helemaal wat ik hiervan moet vinden.

De broccoli lijkt toch wat meer blaadjes te gaan maken. Ik ben benieuwd of daar nog een broccoli uit gaat komen of niet.
De wortels blijven bladgroen maken. Ik heb nu niet gekeken of ik iets van een wortel zag. Volgende week maar even kijken hoe lang ze er ongeveer over zouden moeten doen volgens de AH.

De tijm en verstekeling groeien langzaam door. Het tijmplantje helemaal links achterin heb ik er per ongeluk uitgetrokken na het water geven. Hij dreef al wel mee met water geven en ik dacht m begraven te hebben onder de aarde. Maar toen ik heel voorzichtig hem rechtop wilde zetten had ik het hele dingetje in handen. Hm. Er zijn in ieder geval 2 stekjes die wel wat lijken te doen.

De basilicum lijkt het prima te doen, dus dat wachten we rustig af.

De peterselie heeft ondertussen wat meer stekjes gekregen, dus ook dat gaat de goede kant op.

De bieslook is lekker sprieterig, maar dat is bieslook sowieso wel. Het groeit, we gaan zien hoe het verder doorgroeit als het eenmaal verpot is ook.

Sja, dille. Ik had gelezen dat dille niet verpot mag worden eigenlijk aangezien de wortels enzo daar niet tegen zouden kunnen. En het waren sprieten wat erop zou kunnen duiden dat ze te weinig zonlicht kregen. Dus besloten ze maar gelijk te verpotten, veel eerder dus dan wat de AH op het kaartje zegt. En sja. Dat was niet zo'n succes. Ik had veel meer stekjes, maar ze waren nogal teer. Dus een redelijk deel is geknakt.
Ik vraag me af of dit nog wat gaat doen. Ik heb er zeer mijn twijfels bij. Maargoed, weet ik dat in ieder geval voor een eventuele volgende keer.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Moestuin - Oogst en rare kruiden

Handen op je buik

Huddle buddy