Puzzel voor de muur

Puzzel voor de muur ja. Maar niet voor mijn muur. 
Had een tijdje geleden van een vriendin een puzzel gekregen om te maken in mijn nieuwe huis (toen ik hem kreeg had ik de sleutel nog niet). En als ik hem mooi vond zelf aan de muur te hangen. 
Nou ben ik niet zo snel van het puzzels aan muren hangen en ondertussen zou ik ook niet weten op elke muur hij tot zijn recht zou komen. Dus het kwam erop neer uiteindelijk dat ik de puzzel zou maken en hem dan zou bewaren zodat hij bij haar op de muur kon. Zij blij met haar puzzel aan de muur en ik blij met het puzzelen zelf. Win-win.

Zoals altijd, eerst de rand. En daarna de herkenbare dingen. Dat was hier de evenaar. En zo ging ik langzaam verder met de herkenbare stukjes eruit vissen.

 Dat waren de makkelijke stukken om eruit te vissen. Daarna was het wat lastiger.. wat ga ik nu doen.

Werd een beetje van alles wat. Maar ach, werkte ook. 
Daarna werd het toch opvullen. Meestal hou je dan aan de bovenkant wat lucht over die je als laatste doet. Deze puzzel deed dat anders. 
Hier werden het midden als laatste gedaan.

De continenten hadden gelukkig een kleurtje als grens, dus daar eerst maar mee begonnen. Helaas waren er 2 met dezelfde kleur, dus die waren als laatste. Wat wel hielp is dat ook braaf overal de namen bij stonden, dus soms was het vooral even zoeken waar een bepaald land lag om te kijken waar het stukje moest. Ook wel leuke manier van puzzelen.

En uiteindelijk was hij af. Nu staat hij op de rol te wachten tot hij naar die vriendin mag. Was leuke puzzel om te maken. Helaas had ik hem na ongeveer een week af, had best wat langer mogen duren.

Dus de volgende ligt al klaar. Die heeft 2000 stukjes, dat zal eerder project van maanden dan van weken worden denk ik. Heb dus ook maar nieuwe rol gekocht, zodat ik af en toe nog gebruik kan maken van de tafel in die tijd. 
Nu nog de moed vinden eraan te beginnen ;) 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moestuin - Oogst en rare kruiden

Handen op je buik

Huddle buddy