Moestuin - verpotten en slakken...

Zoals beloofd zou ik laten zien hoe het de peultjes verder vergaat en gelijk laten zien hoe de rest het doet. Dus bij deze ;). Dit zijn foto's van 8 april.

De peultjes leken in die paar dagen dat ze nog moesten wachten op verpotten nog harder gegroeid te zijn.
Omdat ik toch bezig was met verpotten gelijk wat andere plantjes ook verpot waarvan de worteltjes door het AH potje heen kwamen.


Idee was om hier een kruidenbak van te maken. En dat als er nog andere kruiden verpot klaar zouden zijn ze hieraan toe te voegen.


Had  2 soorten zonnebloem, deze wel al verpot, bij de ander was er nog 1 die een heel klein groeiend sprietje had. En omdat die sprietjes zo lang waren, had ik het idee om ze wat dieper in de pot te zetten. Maar dat is niet handig als er nog een heel kort sprietje tussen zit. Dus die heb ik even laten wachten.


Zo zag de rest er ondertussen uit. En ik had het ook meestal buiten staan. Ik heb een overkapping bij mijn tuin, dus verregenen daaronder kan het niet. En dan konden ze een beetje wennen aan het buitenleven, krijgen ze waarschijnlijk ook wat meer licht. En warm genoeg was het zeker. Vaak haalde ik het 's nachts nog wel naar binnen. Totdat ook 's nachts het redelijk warm bleef, dan stonden ze wel op een tafeltje, zodat er minder snel slakken en onder ongein bij kon komen.

Dat lukte helaas maar ten dele. 3 dagen later was ineens mijn bosje dille weg. De boosdoener was een kleine naaktslak. De etter. Ik heb hem weggegooid, volgens mij in de kliko. Kan ook naar de buren zijn geweest. Hoewel gooien met huisjesslakken makkelijker gaat ;). Die kunnen toch wat beter vliegen dan die naakte etters.
Sja. Tegenvaller. Wat nieuwe dille gezaaid (ik had nog wat zaadjes) en dan maar hopen. En ze de dagen hierna toch maar even in de bijkeuken gezet.  

En de peultjes.. die groeien als kool. Ohnee, als peultjes.Zo hard zelfs dat ze omvielen, dus ik heb ze maar vastgebonden aan een takje van de hortensia waar nog geen knopjes aankwamen enzo.
 Deze foto was de 18e april. Gaat best hard toch.

Volgende keer meer, anders heb ik straks geen foto's meer om te laten zien. Zo hard gaat het tenslotte nou ook weer niet. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moestuin - Oogst en rare kruiden

Handen op je buik

Huddle buddy