Moestuin vervolg

Een vervolg op de start van de moestuin om het verloop van de moestuin verder te laten zien.

Op 22 april heb ik de kropsla, rucola en veldsla naar buiten gegooid. Ik had gelezen ergens dat sla het beter doet tussen de 15 en 18 graden. En binnen, zelfs in de keuken, is het toch wel wat warmer. Dus ik dacht dat ze wel groot genoeg waren voor de potten en dat het niet zo koud zou zijn buiten dat het niet kon. 
De potjes zullen vast nog niet te klein geweest zijn, en echt te koud zou ook wel mee hebben gevallen. Maar verzopen heb ik ze bij het verpotten wel.



De andere had ik nog in hun potjes buiten laten staan, het was toen lekker zonnig en warm weer. Dus ik dacht "lekker zonnetje voor ze". Wat er gebeurde was dat de blaadjes alle kleur leken te verliezen. Dus ik dacht dat ik ze net als de sla verzopen had. Heb ondertussen ergens gelezen dat de overgang binnen-buiten te snel gegaan is en dat zoiets afharden schijnt te heten. Twee dagen hebben ze buiten gestaan, toen heb ik ze maar snel weer naar binnen gehaald. In die linkerbak zit links aubergine, rechts wortel. En in die rechterbak zit broccoli.


De veldsla staat links, de rucola rechts.
En de aarde is behoorlijk nat. Te nat achteraf dus.


En de kropsla. In het kleine potje bleven het maar van deze dunne blaadjes die ook niet stevig wilde worden. Dus toen ik ze verpotte naar deze grote pot was sowieso de vraag of er nog iets van stevigheid en sla uit deze slierten zou komen.

Over een paar dagen een blogje met of ze het overleeft hebben met te natte aarde en in 1x buiten op het balkon.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Moestuin - Oogst en rare kruiden

Handen op je buik

Huddle buddy