Moestuin - deel 4

Een paar dagen terug liet ik zien dat ondanks het verzuipen en in 1x naar buiten verhuizen de kleine plantjes toch langzaamaan wat gingen doen.
En hoe. Zeker de kropsla gaat erg goed.


Een van de 4 kropsla plantjes groeide eigenlijk vrijwel niet. Dus die heb ik eruit gehaald en vervangen door een aubergine plantje. Die staat rechts onder. Maar die heeft ook nog wat moeite met de overgang van binnen naar buiten. Ik vraag me af of die het gaat overleven sowieso en ook nog tussen de goed groeiende kropsla.
 
 
Ook de rucola (voor) en de veldsla groeien gestaag door. Moet ook maar eens op gaan zoeken hoe groot die plantjes horen te worden. De rucola zou oogstklaar zijn na een week of 5. Dat hebben ze door het verzuipen niet gered, maar 22 april zijn ze naar buiten gegaan en vanaf begin mei dat ze toch echt aan het groeien zijn gegaan. Eind mei eigen rucola?
 
 
De worteltjes achterin, die krijgen wat nieuwe blaadjes erbij. Maar aangezien het meeste onder de grond gebeurt heb ik daar maar weinig zicht op. De broccoli rechts vooraan is afgeknakt net boven de grond zoals op de foto te zien is. Dus die heb ik eruit gehaald.

En ik ben begonnen met de kruiden te kweken. Dus: dille, krul peterselie, basilicum en bieslook in de kleine potjes van de AH zelf. De tijm mag niet met z'n allen over naar een grote pot zoals die andere 4 wel. Dus daar heb ik uit het zakje losse zaadjes lopen peuteren en in zaai en stokgrond in dat bakje met 6 vakjes gedaan. En dan zien hoeveel er opkomt. Mogen er zo'n 3 bij elkaar in een pot. En ik ga er vanuit dat onderweg naar die pot niet alles zal overleven.

Bovenstaande foto's zijn van halverwege mei. Dus over ongeveer 2-3 updates hoop ik toch 'bij' te zijn. En dan zijn de updates dus 'live' van hoe de plantjes er op dat moment bij staan.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Moestuin - Oogst en rare kruiden

Handen op je buik

Huddle buddy