Moestuin - deel 3

In de vorige blog gaf ik aan dat ik mijn moestuintje verzopen had.
De eerste paar dagen bleef het hangen, gebeurde niets. Af en toe toch een klein beetje water gegeven, in de hoop dat ze toch weer wat zouden gaan doen.

En zie hier, het resultaat.
 
 
De kropsla kreeg ineens heel voorzichtig weer een paar blaadjes die rechtop gingen staan. De hangende blaadjes kun je nog steeds wel zien liggen op de aarde, maar toch ook onmiskenbaar nieuw levendig blad.
 

Ook de veldsla en rucola hadden wat meer blaadjes gekregen en leken ondertussen gewend aan de nieuwe grote bak. Gelukkig. Rucola eten we best regelmatig, maar dan steeds maar een klein beetje dat we gebruiken. Dus dan is het veel handig om eigen rucola te gebruiken, dan zo'n zakje uit de supermarkt waar je maar de helft van gebruikt.


Ondertussen ook maar de broccoli (vooraan) en de wortels naar buiten gegooid in de 3e bak die ik had. Met name bij de wortels was ik bang dat als ik te lang zou wachten ik rare scheve wortels zou krijgen. Deze foto's van van begin mei, dus ik ging er ook vanuit dat het niet meer zou vriezen en het dus ook wel kon.

En zo staan ze gezellig met z'n 3-en op het balkon.
De foto's zijn niet heel denderend qua kwaliteit. Zoals te zien is scheen het zonnetje goed, en daarmee lukte het niet lekker om scherpe heldere foto's te maken.
Volgende keer beter hoop ik.
Over een paar dagen de volgende update over de moestuin.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Moestuin - Oogst en rare kruiden

Handen op je buik

Huddle buddy