Update moestuin

Ik heb niet heel veel te melden over de moestuin deze keer.
De kropsla staat nog steeds, die heb ik lekker laten bloeien, dat stond nog best vrolijk.

De rucola heb ik toen maar weggehaald en ook de zaadjes weggegooid, deze schoot best snel door vond ik, dus als ik met deze verder ging, had ik weer snel doorschietende rucola. Vond ik toch niet zo handig.

Van de wortels hebben 2 het er overleefd, maarja ik kan niet veel met 2 wortels. Dus ik haal ze er denk ik volgende week uit om aan de konijnen van vrienden te voeren. Ik hoop vooral dat ze dan nog goed zijn. Het blad ziet er nog goed uit wel.

De rest is helaas overleden. Maar dat was ook te verwachten ondertussen. Alleen de basilicum heeft de vakantie niet overleefd. Eerst een tijd geen water, en daarna waarschijnlijk een grote plons. Dat was teveel. Ik heb nu nog een paar zielige sprietjes waar nog wel blaadjes aanzitten. Maar te weinig om er echt wat af te kunnen halen om te gebruiken. Dus die gaat ook binnenkort weg.

Misschien dat ik nog knoflook ga planten, daar moet ik dan ondertussen wel mee op gaan schieten. Maar ik acht de kans ook vrij groot dat ik het laat en ik in februari/maart weer verder ga. En dan tomaatjes, paprika en aardbeien. Daar weet ik wat meer raad mee dan met worteltjes.

Waarschijnlijk tot die tijd geen moestuin updates meer. Ik ga proberen wel wat andere dingen wat vaker te plaatsen weer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moestuin - Oogst en rare kruiden

Handen op je buik

Huddle buddy