Plan B? Misschien toch

Waar ik eerder vol overtuiging schreef “Plan B, nee joh”, begin ik daar langzaam toch mijn twijfels bij te krijgen of dat reëel is. 
Paar weken geleden de stap van 12 uur per week werken naar 16 uur per week maken. Dus van 3 ochtenden naar 4 ochtenden per week of 2 ochtenden en 1 hele dag (onderwijs).

Dat begon gelijk met een onderwijsdag halverwege de week, dus het schema was 2 ochtenden en 1 hele dag. Verder had ik zover ik wist geen rare dingen in mijn agenda gepland staan. Ja ik was bezig. Had afspraken met vrienden en familie. Maar niet gekker / drukker dan daarvoor. 
De week erop liet MonStertje toch wel even weten dat wat haar betreft dit echt niet de bedoeling was. Dus in plaats van 3 ochtenden werken en dan 1 dagje symposium werd het 3 ochtenden in bed liggen en 1 dagje symposium. 

Dus ja. Tijdelijk dipje? Of ben ik aan het plafond van mijn kunnen? Heb ik de grenzen van MonStertje nu gevonden? Is daar nog rek in mogelijk naar de toekomst toe? 
Het maakt in ieder geval wel dat wat ik eerder schreef dat ik wilde proberen geen beroep te hoeven doen op het UWV toch wat onhaalbaar lijkt te worden. 

En nu? Hopen dat het beter wordt. Begin van deze week is op dat vlak nog niet heel hoopvol gestart. Vandaag na 2 uur werken weer naar huis gegaan omdat mijn accu al weer leeg was. 
Toch maar nadenken over een plan B. Want ja. Als 12 uur het maximum is. Dan verlies ik mijn BIGregistratie. 

Even opgezocht. Dat lijkt mee te vallen. Gemiddeld 8 uur per week gedurende 5 jaar moet je maken voor herregistratie. En anders kun je nog opnieuw de schoolbanken in (wat anders dan bijscholing, wat ook verplicht is). Maar dan nog, 12 uur per week. Ook al hou ik mijn registratie. Met die 12 uur kan ik mijn opleiding niet af maken. En 12 uur een basisarts in dienst hebben, waarschijnlijk niet. Dan kun je net niets, of dan mag je alleen buiten kantooruren dienst doen. Voor een afdeling ben je er gewoon te weinig.

Dus... plan B? Ik hoop het niet. Waar het een paar maanden geleden iets was waarvan ik overtuigd was dat niet nodig te hebben, ben ik nu wat minder zeker van mijn zaak. Het komt langzaam wel steeds dichterbij. 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moestuin - Oogst en rare kruiden

Handen op je buik

Huddle buddy