Moestuin - lang geleden

Zo, dat was een tijd geleden.
Gelukkig voor de groentes, ben ik ze wel gewoon redelijk braaf water blijven geven. Maar vanwege een nieuwe baan had ik niet zoveel energie meer om de blog een soort van bij te houden. Het lukte nog wel om wekelijks foto's te maken, maar om die dan netjes te verwerken, dat net niet.

Dus nu maar in vogelvlucht een overzichtje van de laatste maand. Worden dus niet alle foto's, want dat zouden er teveel worden.


Het potje met de dille en het rare (on)kruid. Een van die (on)kruid dingen er maar uitgetrokken, die andere wilde ik laten zitten tot vorig weekend. Dus nu maar eens denken wat ik daarmee ga doen. De dille groeit nog wel, volgens mij krijgt het ook bloemetjes, maar ergens vind ik m nog wel wat lang en slungelig, dus ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden.

De basilicum is flink gegroeid tov vorige maand. Nog net niet genoeg om voor mezelf goed te praten dat ik er al van kon plukken. Dus vorige week toch ook in de supermarkt maar basilicum gekocht. Wat ik daar vreemd aan vind, is dat daar staat dat basilicum koel en in de schaduw wilt, terwijl mijn eigen basilicum graag warm en zonnig wilt.

Ook de kropsla is al flink gegroeid. Vorige week verpot, omdat de worteltjes onder uit het bakje kwamen, en dat heeft hem zo te zien goed gedaan.
Dit was hij vorige week na het verpotten.

Best groot verschil vond ik zelf.

De rucola is weinig veranderd. De grote rucola althans niet. Hij is nu iets voller omdat ik er geen bladeren meer afhaal. Bloemetjes maakt hij nog steeds. Maar hij is ook wat instabiel. Dus hij valt meestal voorover, of opzij. Dat opzij heb ik opgevangen door hem tegen het huis aan te zetten.


Vorige week de radijsjes die bij de aubergine in de pot staat kunnen oogsten. De bovenste het eerste geoogst, die 2 daaronder een weekje later, die waren dus ook nog iets groter. Op een broodje kaas met wat rucola smaakten ze prima.
De radijsjes die bij de grote rucola in de pot zaten deden niets, die gingen hangen, groeiden niet meer. Dus die heb ik er maar uitgehaald.

De beide aubergines, eentje nog steeds in de keuken, de andere buiten. Aan die buiten zie ik wel dat het goede weer hem goed gedaan heeft, de bladeren zijn duidelijk groter geworden. Maar of hij de winter gaat overleven en nog aubergines gaat maken. Ik betwijfel het. Zelfde twijfels overigens voor die binnen. Eigenlijk wordt/is het potje te klein voor hem wel.

De tijm is overleden helaas toch nog. Dus daar wil ik nog een keer een nieuwe poging voor doen. Maar even kijken wanneer verstandig is. Ik kan m binnen laten staan, maar ik kan me voorstellen dat tegen de tijd dat hij wat groter is, dat er dan nog te weinig licht is. Hoewel de zon dan wel in huis komt, in tegenstelling tot nu.

De bieslook is niet heel veel anders.
 
Nou oke, hij is wel wat groter. Maar wanneer ik er nou van kan knippen. Ik vind hem daar nu nog wat ielig voor. Het is wel fijne bieslook, en meestal zie je in winkels natuurlijk de grovere bieslook. We laten hem gewoon nog even staan.
 
En de rucola waar ik wel nog van eet. Ik zie dat ik er nu ook nodig weer wat van moet knippen, hij begint weer groot te worden. En aangezien ik al een grote heb, hoef ik daar geen tweede van.

In een andere pot heb ik nog wortels gezaaid een paar dagen terug. Maar die zijn nog niet opgekomen. Dus dat is nog even geduld hebben. Ben benieuwd.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Moestuin - Oogst en rare kruiden

Handen op je buik

Huddle buddy